Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2007

18/06/07: ΑΥΤΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ, ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ!


ΑΥΤΟΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΝΟΜΟΥΣ, ΕΜΕΙΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΙΣΤΟΡΙΑ!
Σε ολόκληρη τη χώρα πάνω από 400 σχολές τελούν υπό κατάληψη, πάνω από 70.000 φοιτητές οργανώνουμε δράσεις, κινητοποιούμαστε, διαδηλώνουμε, παλεύουμε για το αυτονόητο: ένα εκπαιδευτικό σύστημα με κέντρο τον φοιτητή και όχι τις επιχειρήσεις. Εμείς, οι «μειοψηφίες» που βλέπει η υπουργός Παιδείας, γεμίζουμε αμφιθέατρα και δρόμους, εναντιωνόμαστε στην καταπάτηση των κεκτημένων μας, δίνοντας το σαφές μήνυμα ότι οι πολιτικοί ελιγμοί και οι πρόσφατες δηλώσεις περί «παγώματος» του νόμου-πλαισίου για τη λειτουργία των πανεπιστημίων δεν μας πείθουν.
Φοιτητές που συμμετέχουν μαζικά στις καταλήψεις τον τελευταίο μήνα προβαίνουν μεταξύ άλλων σε παρεμβάσεις αντιπληροφόρησης σε εργασιακούς και δημόσιους χώρους, καταλήψεις ραδιοφωνικών σταθμών, μπλοκαρίσματα δρόμων, εναλλακτικές πολιτιστικές δραστηριότητες και πολιτικές συζητήσεις στις κατειλημμένες σχολές. Οι κινητοποιήσεις κορυφώνονται κάθε εβδομάδα με τις γεμάτες παλμό φοιτητικές διαδηλώσεις που κατακλύζουν τους δρόμους της Αθήνας και των άλλων πανεπιστημιακών πόλεων.
Απέναντι σε αυτό το πολύμορφο και δυναμικό κίνημα το κράτος καταρχήν απάντησε στέλνοντας «τα παιδιά του ελληνικού λαού», τις δυνάμεις των ΜΑΤ δηλαδή, που προχώρησαν σε ένα όργιο βιαιότητας, επιτιθέμενοι με χημικά και γκλοπ σε διαδηλωτές, δημοσιογράφους και απλούς περαστικούς. Δε δίστασαν να εμβολίσουν μπλοκ σχολών και να διασπάσουν τις αλυσίδες των φοιτητών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε και η σχολή μας που στις 8/6 μέτρησε πάνω από δέκα τραυματίες. Παρά την άγρια καταστολή, οι φοιτητές δε λύγισαν και συνεχίζουν ακόμα πιο αποφασιστικά. Συγχρόνως, τα ΜΜΕ αναγκάστηκαν μετά από εβδομάδες παθητικής στάσης να ασχοληθούν με το φοιτητικό κίνημα εξακολουθώντας όμως στην πλειονότητά τους να υποτιμούν τη δύναμη και τις διεκδικήσεις του. Αφού η κυβέρνηση και το υπουργείο είδαν ότι η αδιαφορία, ο χλευασμός, η συκοφάντηση και κυρίως η τρομοκράτηση εις βάρος των φοιτητών δε έφεραν κανένα αποτέλεσμα αναγκάστηκαν να κάνουν μια μικρή τακτική οπισθοχώρηση. Δήλωσαν ότι ο νέος νόμος-πλαίσιο δεν θα ψηφιστεί στο θερινό τμήμα της Βουλής (όπως συμβαίνει με όλους τους νόμους που προκαλούν δυσαρέσκεια στην κοινή γνώμη), προσδοκώντας έτσι να εκτονώσουν την ένταση των κινητοποιήσεων. Από την πλευρά μας, απαιτούμε πολλά παραπάνω από ένα απλό «πάγωμα» του νομοσχεδίου και από έναν προσχηματικό διάλογο. Ζητάμε να μην κατατεθεί ούτε τώρα, ούτε μετά τις δημοτικές εκλογές ο συγκεκριμένος νόμος-πλαίσιο που προβλέπει την αποπομπή φοιτητών μετά από ν+2(…να ‘ναι οι ώρες τους!) έτη σπουδών ή επειδή αποτυγχάνουν 3 φορές στο ίδιο μάθημα, την κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων, τον περιορισμό του ασύλου που ουσιαστικά οδηγεί στην κατάργησή του και τον διορισμό μάνατζερ στα πανεπιστήμια. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος που θα επιτρέψει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και τη λειτουργία των δημοσίων με ανταγωνιστικά, επιχειρηματικά κριτήρια. Τέλος, εναντιωνόμαστε στα νομοσχέδια για την αξιολόγηση και τα Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης.
Αν αυτά είναι οι αιχμές μας, η γενικότερη αιτία που μας κατεβάζει στους δρόμους είναι η προσπάθεια μετατροπής του πανεπιστημίου σε προθάλαμο των επιχειρήσεων που έχει ως συνέπεια την κυριαρχία ενός πνεύματος ανταγωνισμού μεταξύ των φοιτητών και εντατικοποίησης των σπουδών τους. Η αναδιάρθρωση αυτή έχει ως στόχο να μας προετοιμάσει για τον εργασιακό μεσαίωνα που μας περιμένει σε ένα κοινωνικό περιβάλλον που επικρατεί η ελαστική, ανασφάλιστη εργασία, η αφαίρεση συλλογικών κεκτημένων και δικαιωμάτων (8ωρο, συντάξεις, συλλογικές συμβάσεις, περικοπή μισθών, ασφάλιση κ.τ.λ) και η υποβάθμιση των νέων σε ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βιομηχανία των ΜΜΕ, η οποία απορροφά μεγάλο κομμάτι των φοιτητών του τμήματός μας, όπου η πρώτη εργασιακή εμπειρία (πρακτική άσκηση) ισοδυναμεί με μακροχρόνια απλήρωτη και χωρίς δικαιώματα εργασία.
Αφού αυτό είναι το μέλλον που μας επιφυλάσσουν, εμείς ανεπιφύλακτα επιλέγουμε το παρόν των καταλήψεων, των διαδηλώσεων και των συλλογικών δυναμικών πολύμορφων αγώνων. Έτσι κι αλλιώς διακυβεύονται πολλά περισσότερα από μια εξεταστική.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ, ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ 4 ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
ΠΟΥ ΔΙΚΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ 21/6
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ ΕΜΜΕ