Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2007

25/10/06: ΕΝΑΡΞΗ ΧΗΜΕΡΙΝΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΕΤΟΥΣ ΜΕ 7ΗΜΕΡΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ - ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ

ΣΑ ΝΑ ΜΗ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ...

...αφότου οι φοιτητές ,τον Μάη και τον Ιούνη, με όπλα τους τις μαζικές συνελεύσεις, τις ζωντανές καταλήψεις και την δυναμική τους παρουσία στους δρόμους όλης της Ελλάδας., κατάφεραν να φέρουν στο προσκήνιο τον αγώνα τους ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση. Το φοιτητικό κίνημα μέσα από την πολύμορφη δράση του ( πορείες, καταλήψεις ραδιοφωνικών σταθμών και κομματικών γραφείων, μπλοκαρίσματα δρόμων κ.α.) διακήρυξε την αντίθεσή του στον προωθούμενο νόμο-πλαίσιο( κατάργηση δωρεάν συγγραμάτων,κατάργηση ασύλου κ.α), στην αναθεώρηση του άρθρου 16( αφορά την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων) καθώς και στους ήδη ψηφισμένους νόμους της αξιολόγησης. Μ’αυτές τις αιχμές οι φοιτητές στήσαμε ένα ανάχωμα απέναντι στην επιθετική κρατική πολιτική που στόχο έχει την προσαρμογή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις σύγχρονες επιταγές του κεφαλαίου. Με την εκπαιδευτική αναδιάρθρωση προωθούνται η περαιτέρω εντατικοποίηση των σπουδών μας (ν+2 χρόνια φοίτησης, διαγραφή φοιτητών μετά από 4 αποτυχημένες προσπάθειες σε εξεταστικές) που θα’χει άμεση συνέπεια και την εντατικοποίηση των ζωών μας, η ένταση των ταξικών φραγμών σε εκπαίδευση και εργασία καθώς η παραγωγή ενός ευέλικτου-εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού για τις μηχανές του ελληνικού καπιταλισμού,κομμένο και ραμμένο σύμφωνα με τις ορέξεις των αφεντικών. Μ’όλα τα παραπάνω θέλουν να μας επιβάλλουν τις αξίες που κυριαρχούν και αναπαράγουν τον σύγχρονο εργασιακό μεσαίωνα (εξατομίκευση, συνεχής αξιολόγηση και επανακατάρτιση, ανταγωνισμός) τον οποίο ήδη βιώνουν οι νέοι αλλά και οι μεγαλύτεροι εργαζόμενοι που σε συνδυασμό με το ωράριο-λάστιχο και την αφαίρεση οποιουδήποτε συλλογικού δικαιώματος (κατάργηση συλλογικών συμβάσεων και αναγνώριση του διευθυντικού δικαιώματος) καθιστά την εργασία μας ιδιαίτερα επισφαλή και εξόχως κερδοφόρα για τ’αφεντικά! Μια συνθήκη που βιώνουμε και εμείς,οι φοιτητές των ΕΜΜΕ, που αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε απλήρωτοι κάνοντας χαμαλοδουλειές μέχρι να μας «εγκρίνει» ο κάθε εργοδότης και ν’αρχίσει να μας δίνει ψίχουλα εκμεταλλευόμενος την μαύρη εργασία μας. Οι φοιτητές όχι μόνο δεν φοβηθήκαμε την ωμή βία των κατασταλτικών δυνάμεων που προσπάθησε να μας διασπάσει αλλά μας ένωσε ακόμα περισσότερο ενάντια στην κρατική τρομοκρατία. Επιπλέον, σταθήκαμε συνειδητά αδιάλλακτοι απέναντι στις απελπισμένες εκκλήσεις του Υπ.Παιδείας για διάλογο, στημένο ή μη. Δεν διαπραγματεύομαστε ούτε παζαρεύουμε το μέλλον μας, αγωνιζόμαστε να το κατακτήσουμε! Τέλος, το πάγωμα του νόμου-πλαισίου όπως και η αναβολή της συζήτησης για την αναθεώρηση του άρθρου 16 παρόλο που αποτελούν ελιγμούς της κυβέρνησης για να κατευνασθούν οι κοινωνικές αντιδράσεις, σίγουρα οφείλονται στην δυναμική του φοιτητικού κινήματος αλλά αποτελούν μια μόνο νικηφόρα μάχη στον πόλεμο ενάντια στην εκπαιδευτική και εργασιακή αναδιάρθρωση.
Κι όσο εμείς βιώναμε την τρομοκρατία των εξεταστικών και της «ακαδημαïκής ειρήνης» στον δρόμο βρισκόντουσαν οι δάσκαλοι σ’όλη την Ελλάδα. Με οικονομικά (αύξηση μισθών, υπερωρίες, χρηματοδότηση κ.α.) και θεσμικά (έλεγχος, αξιολόγηση,ευέλικτη ζώνη κ.α.) αιτήματα αντιστέκονται και αυτοί στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση αλλά και στην υποβάθμιση του εργασιακού τους μέλλοντος. Έχοντας χάσει πάρα πολλά μεροκάματα ( ξεμπροστιάζοντας όσους τους θεωρούν «προνομιούχους») βρίσκονται στην 6η βδομάδα του απεργιακού τους αγώνα και αναγκάζοντας την κυβέρνηση να παραδεχτεί πως «δεν έχουμε λεφτά για τους δασκάλους!» κατάφεραν ν’αναδείξουν τις αντικοινωνικές κυβερνητικές επιλογές και να καταστήσουν τον αγώνα τους σύμβολο για τους αγώνες και το μέλλον όλων των εργαζομένων.
Πλάι στους δασκάλους και οι μαθητές! Ενώ η κυβέρνηση απέτυχε να στρέψει την κοινωνία ενάντια στις καταλήψεις οι μαθητές συνεχίζουν να καταλαμβάνουν τα σχολεία τους (αισίως 900 περίπου καταλήψεις ανά την Ελλάδα) και με την μαζικότητα και τον αυθορμητισμό τους αγωνίζονται για ένα καλύτερο μέλλον. Μέλλον που φαντάζει ζοφερό μετά τον αποκλεισμό 30.000 μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω της βάσης του 10 ενώ η συνεχώς εντεινόμενη αξιολόγηση και έλεγχος που υφίστανται τους διαχωρίζει σε «ικανούς» και «ανίκανους». Έτσι, οι μαθητές παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους αρνούμενοι να μπουν στις αίθουσες για μάθημα διεκδικώντας την αξιοπρέπειά τους και τον ελεύθερο χρόνο που τόσο βίαια τους έχουν στερήσει το σχολείο και τα φροντιστήρια. Όλο αυτό το μέτωπο μαθητών-φοιτητών-δασκάλων στέκεται εμπόδιο στην εκπαιδευτική και εργασιακή αναδιάρθρωση αρνούμενο να εξυπηρετήσει δουλικά τις σύγχρονες απαιτήσεις του κεφαλαίου και της αγοράς που αντιτίθενται στις πραγματικές του ανάγκες. Εμείς, οι φοιτητές, προωθόντας τον αγώνα μας βοηθάμε να συνεχιστεί και να οξυνθεί και ο αγώνας των μαθητών και των δασκάλων. Τα προβλήματα των μαθητών είναι και δικά μας όπως και ο αγώνας που διεξάγουν οι δάσκαλοι για την αξιοπρέπειά τους.
Το φοιτητικό κίνημα αγωνίζεται και στέκεται αλληλέγγυο και στ’άλλα κοινωνικά κομμάτια που αντιστέκονται. Διεκδικώντας την πλήρη απόσυρση του νόμου-πλαισίου, την μη-αναθεώρηση του άρθρου 16 και στεκόμενοι εμπόδιο στην εφαρμογή των νόμων της αξιολόγησης , ταυτόχρονα πολεμούμε και για τις διεκδικήσεις των μαθητών και των δασκάλων. Είναι η ώρα να επιτεθούμε ξανά προωθόντας την κοινή μας υπόθεση, για το μέλλον που επιλέγουμε εμείς...
ΜΕ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ,ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ, ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
  • Πλήρη απόσυρση του νόμου-πλαισίου
  • Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 16
  • Να μην εφαρμοστούν οι νόμοι της αξιολόγησης
  • Να μην δουλεύουμε απλήρωτοι! Όχι στην άμισθη εργασία!
  • Άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων των δασκάλων και των μαθητών.
  • Αλληλεγγύη στον αγώνα των δασκάλων και των μαθητών.

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ:

  • σε εβδομαδιαία κατάληψη της σχολής μας με νέα Γενική Συνέλευση την Τρίτη 31/10, 13:00.
  • σε καθημερινή συνέλευση κατάληψης για να διαμορφώσουμε και να προγραμματίσουμε δράσεις ακι παρεμβάσεις.
  • σε κινήσεις οικονομικής στήριξης και αλληλεγγύης των απεργών δασκάλων.


Πρωτοβουλία Φοιτητών ΕΜΜΕ